Sunday, September 6, 2009

စိတ္ေလာင္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း



(တစ္)
ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႔အႀကံဳကို
ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တိုင္ မွတ္သားခြင့္ရလိုက္တဲ့
အသိမ်ဳိး မဟုတ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမြးတဲ့ေန႔ဟာ
ေအာက္တိုဘာ(၂၉)ရက္
္ေန႔ျဖစ္သလို
ညရဲ႕ေကာင္းကင္တစ္ျပင္လုံး ၾကယ္ေရာင္ လေရာင္ေတြ
ခင္းက်င္းျပသခြင့္ရွိတဲ့ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၄)ရက္ေန႔လည္း ျဖစ္ပါသတဲ့ ။


အေမေျပာျပတဲ့ စကားမို႔ မမွားေလာက္ဘူးထင္တာနဲ႔

ကၽြန္ေတာ္ယုံယုံၾကည္ၾကည္ လက္ခံလိုက္ပါတယ္ ။
ကိုယ့္ဇာတာကို ျပန္ၿပီးဖတ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့
ႀကီးျပင္းမႈ အခ်ိန္ကာလဆီေရာက္ျပန္ေတာ့
“အိုး ငါ အဂၤါသားႀကီးပါလား ”လို႔
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အံ့ၾသစိတ္ ၀င္မလာမိတာလည္း
ကိုယ့္လူတို႔ မသိေသးတဲ့ အမွန္တရားတစ္ခုပါ ။

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က ဆရာဘုန္းႀကီး သင္ၾကားေပးလိုက္တဲ့
“ ဦးညိဳ ေခမာ သုတ ေ၀ရီ ရန္အစီစီ ”ဆိုတာ
ဖိတ္စာမရဘဲ ေရာက္လာတဲ့
ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕တည့္တည့္က နတ္ဆိုးတစ္ေကာင္ ။
တနဂၤေႏြဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ၿဂိဳဟ္
ကၽြန္ေတာ္က တနဂၤေႏြရဲ႕ ပဋိပကၡေဘးရန္ ။

(ႏွစ္)

မနက္ခင္းတစ္ခုဟာ
သဘာ၀ထဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္၀င္၀င္ စီးဆင္းလာပါတယ္ ။
မိုးရာသီက ေမြးတဲ့ တိမ္စိုင္ တိမ္လိပ္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္
အရင္အတိုင္း ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ မေနၾကေတာ့ဘူး ။
ေရခ်ဳိးဆိပ္ကို ေက်ာခိုင္းလာတဲ့
မိ္န္းမပ်ဳိတစ္ေယာက္လို လင္းလို႔ သစ္လို႔ ။
အဲဒီ မနက္ခင္းထဲမွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔အတူ
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ျဖစ္ၾကပါတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ္ထင္မွတ္မထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ
အမွတ္မထင္ေမးလိုက္တဲ့
သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ေမးခြန္းႏွစ္ခုကိုလည္း
သူ႔သေဘာက် လက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေျဖကို
ကၽြန္ေတာ့္ ဦးေႏွာက္နဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳက
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ထုတ္မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

“ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ကို မဆာေလာင္တဲ့ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ မင္းေတြ႔ဖူးလား ”

“ အားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အခ်စ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ငါသိခ်င္တယ္ကြာ ေျပာျပပါလား ”

ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ခံလိုက္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ညံ့ဖ်င္းမႈနဲ႔
မနက္ခင္းဟာ တနဂၤေႏြေအာက္က ေန႔စြဲတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း
သိလိုက္ရခ်ိန္မွာ
ကၽြန္ေတာ့္ကို က်ဳိးေၾကေနတဲ့ စိတၱဇတစ္ခ်ဳိ႔က
အထီးက်န္ဆန္တဲ့ တဲပ်က္တစ္လုံးဆီ
ေခၚေဆာင္သြားၾကပါတယ္ ။

လိုရာဆီ ပစ္မွတ္လြဲေခ်ာ္သြားတဲ့
အားလပ္ရပ္ အထား အသိုမ်ား ။
ဒိုင္ယာရီထဲက အမိႈက္မ်ား ၊
ေခ်းေညာ္အထပ္ထပ္ အသုံးအေဆာင္မ်ား ၊
အသံတိတ္ ေရခဲတုန္းမ်ား ၊
ေလာကဓံဆိုး ေလးခုရဲ႕ ယုယ ပြတ္သပ္ခ်က္မ်ား ၊
၀ါက်င့္က်င့္ အတိတ္ရနံ႔မ်ား ၊
လည္မ်ဳိညွစ္ ဆြဲရမ္းခံရတဲ့ လြယ္အိပ္ထဲက အမိုက္အမဲမ်ား ၊
လက္ေပၚနဖူးရာ ထင္တဲ့ အေတြးမ်ား ၊
နဖူးေပၚ လက္ရာထင္တဲ့ စိတ္ကူးမ်ား ၊
တီးခတ္ရင္း မ်က္စိလည္သြားတဲ့ pattern မ်ား ၊
အနယ္အမႈန္ ျပႆဒါး လွလွေလးမ်ား ၊
ေလ့က်င့္ခန္း ဓာတ္ျပားေဟာင္းမ်ား ၊
အနီးဆုံး ၀န္းက်င္က ခဏိက၀ါဒီ ဆက္ဆံေရး ၀တ္မႈန္မ်ား ၊
စား၀တ္ေနေရး ဟစ္ေအာ္ၿခိမ္းေခ်ာက္မႈမ်ား ၊
အၿပံဳးအတု အေရးျပား
တြန္႔ေခါက္သံမ်ား ၊
ဖက္ရွင္မ်ား ၊ အလွကုန္မ်ား ၊ စကားေျပာစက္မ်ား ။


ဒါေတြ အားလုံးကို အထီးက်န္ဆန္ဆန္
ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ခ်င္ဘဲ ေတြ႕ေနရပါတယ္ ။

ဒါေတြ အားလုံးကို အထီးက်န္ဆန္ဆန္
ကၽြန္ေတာ္ မေတြးခ်င္ဘဲ ေတြးေနရပါတယ္ ။


အဲသည္လို အေတြးေတြ ေတြးျဖစ္လိုက္တိုင္း
ကၽြန္ေတာ့္နာရီေတြဟာ
ေသာက္လက္စ စီးကရက္တစ္လိပ္လို
မီးေလာင္ခံေနရပါတယ္ ။
စိတ္လိုလက္ရ ဖြင့္ျပခ်င္တဲ့
ကၽြန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ကို တနဂၤေႏြဟာ
ဆိတ္သုဥ္းျခင္းအတိနဲ႔ ပူေလာင္ေစပါတယ္ ။

စြယ္ေတာ္တစ္ရြက္ကို ဆြတ္ေခၽြဖို႔ႀကံရြယ္
ခဲ့ေပမယ့္
ကၽြန္ေတာ့္အနာဂတ္ဟာ အလင္းမရွိတဲ့ ေန႔ရက္ ၊
မ်ဥ္းၿပိဳင္ေတြ တစ္လမ္းဆီ ေျပးလႊားေနၾကပါတယ္ ၊

ပုထုဇဥ္လူသားတိုင္းရဲ႕ အေမွာင္ဆုံး ဆာေလာင္စိတ္နဲ႔
အခ်စ္ရဲ႕ တစ္စြန္းတစ္စ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို
ကၽြန္ေတာ္သိပ္ၿပီးေျပာခ်င္ေနပါတယ္ ၊
အိပ္မက္တစ္ခုေတာင္ မက္ခြင့္မေပးဘဲ
ျပတ္ေတာက္သြားတဲ့
ဂစ္တာႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းကို ေငးၾကည့္ရင္း
ဆာေလာင္စိတ္နဲ႔ ဖြင့္ဆိုခ်က္ တစ္စြန္းတစ္စကို
ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး ၊

လူေတြနဲ႔ ေ၀းေ၀းေနခဲ့ပါတယ္ ၊
လမ္းေတြနဲ႔ ေ၀းေ၀းေနခဲ့ပါတယ္ ၊
ပင္လယ္မွာ နစ္ျမဳတ္သူ တစ္ေယာက္ဟာ
ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္သလို
ကၽြန္ေတာ္လက္ပစ္ကူးရင္း ေမာပန္းခဲ့တဲ့
ေန႔ရက္ရွည္ေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ၊
ကိုယ့္လူတို႔ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ငုတ္လ်ဳိး
၀မ္းေခါင္းနာေတြ ၊
အိပ္မက္မွတ္တိုင္ေတြ ၊
ဆည္းဆာေလနီၾကမ္းေတြဟာ
ကၽြန္ေတာ္ေန႔တိုင္း ၀တ္ဆင္ေနရတဲ့
သကၠရာဇ္တစ္ဆင္စာ မြန္းၾကပ္မႈေတြ ပါ ၊
တနဂၤေႏြကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္တယ္ ၊
ကၽြန္ေတာ့္ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္
(၂၄)နာရီလုံးလုံး အိပ္ေရး၀၀ အိပ္ပစ္ရမွာလား
အိပ္စက္ျခင္းကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္တယ္။
ေက်းဇူးျပဳ၍ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမ့ေဆးေပးဖို႔
ႏွီးေႏွာ တိုင္ပင္ၾကပါ။


(သုံး)


၂၀၀၆-ေဖေဖၚ၀ါရီ ။
ကၽြန္ေတာ္ လူေတြနဲ႔
လူလူသူသူ စကားျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္ရတဲ့ တနဂၤေႏြတစ္ေန႔မွာ
အေဖၚ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္နဲ႔အတူ
မိေက ေရာက္လာၿပီး
သူအေဖၚ ေကာင္မေလးနဲ႔လည္း
မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။
ၿပီးမွ သူ႔ေရွ႕မွာ ခ်ထားတဲ့ ေကာ္ဖီခြက္ကို
သူ႔ႏွဳတ္ခမ္းနဲ႔ မိတ္္ဆက္ လိုက္တာပါ ။


၀ိုင္၀ိုင္
မိေက မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ ေကာင္မေလးရဲ႕ နာမည္ပါ ။
ခင္မင္စရာ ေကာင္းတဲ့ ေကာင္မေလးလို႔
ကၽြန္ေတာ္ ထင္ခဲ့မိတာ
တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ပါတယ္ ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အဲဒီေကာင္မေလးဟာ
ခ်စ္စရာ တကယ္ေကာင္းတဲ့ ေကာင္မေလး ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
ေန႔ရက္ေတြ ေရြ႕ လွ်ားလာတာနဲ႔ အမွ်
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္းႏွီးမႈဟာ
တစ္စတစ္စ ဖြံၿဖိဳးရင္သန္ခဲ့ပါတယ္ ။


အညာကို ျပန္မယ့္ မိေကကို
ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး ကား၀င္းအထိ
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔၀ိုင္၀ိုင္ လိုက္ပို႔ၾကေတာ့
အရင္ကထက္ ေႏြးေထြးလာခဲ့ပါတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္
ေယာက်ၤားေလး ေရာဂါနဲ႔ ေဆးရုံေရာက္ေတာ့
အရင္ကထက္ ပူေႏြးလာခဲ့ပါတယ္ ။

တန္႔ဆည္ကို ျပန္မယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို
မိေကနဲ႔ ၀ိုင္၀ိုင္
ဘူတာႀကီးအထိ လိုက္ပို႔ၾကေတာ့
အရင္ကထက္ ပူေလာင္လာခဲ့ပါတယ္ ။

သြားအေခါင္းေပါက္ၿပီး
သြားကိုက္ေ၀ဒနာ ခံစားေနရတဲ့
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္
ေဆးရုံေရာက္ေတာ့
အရင္ကထက္ ပူျပင္းလာခဲ့ပါတယ္ ။


“တနဂၤေႏြေန႔ အလည္လာခဲ့မယ္ေလ”
၀ိုင္၀ိုင္ရဲ႕ စကားသံေလးကို ၾကားရတဲ့ေန႔မွာ
ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လို ျဖစ္သြားခဲ့သလဲဆိုတာ
ေျပာမျပတတ္ေအာင္ပါ ။
တနဂၤေႏြကို ေၾကာက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေလွ်ာ့သြားပါတယ္ ။
အဲဒီ တနဂၤေႏြက စၿပီး
ေရာက္လာမယ့္ တနဂၤေႏြတိုင္းမွာ
၀ိုင္၀ိုင္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္တတ္ခဲ့ပါတယ္ ။
၀ိုင္၀ိုင္ဟာ အဂၤါသမီးျဖစ္ေၾကာင္း သိခြင့္ရလိုက္ေပမယ့္ ၊
တနဂၤေႏြကို သူေၾကာက္ခဲ့ဖူးသလားဆိုတာ မေမးရလိုက္ပါဘူး ။


တနဂၤေႏြမ်ားစြာ ငိုတစ္ခါ ရယ္တစ္လွည့္နဲ႔
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကပါတယ္ ။
တစ္ပတ္မွ တစ္ရက္ပဲ ရပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့
တနဂၤေႏြကို ကၽြန္ေတာ္ ရင္ခုန္တယ္ ။
ေနပူပေစ မိုးရြာပေစ
တနဂၤေႏြကို ကၽြန္ေတာ္ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိဦးမွာပဲ ။
တနဂၤေႏြအေၾကာင္း စဥ္းစားမိတိုင္း
ကၽြန္ေတာ္ ၀ိုင္၀ိုင္ဆီ ရြက္လႊင့္ခဲ့တာမ်ဳိး ၊
ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က တနဂၤေႏြဟာ
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ၊
ပိုက္ဆံရွိတဲ့ တနဂၤေႏြဆို ပိုက္ဆံရွိသလို
ေငြျပတ္တဲ့ တနဂၤေႏြမွာလည္း ေငြျပတ္တဲ့အတိုင္း ။
၀ိုင္၀ိုင္နဲ႔အတူ ဘုရားေပၚ ေရာက္ျဖစ္တဲ့
တနဂၤေႏြဆိုရင္ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ
ေက်ာက္စာထြင္းၿပီး သိမ္းဆည္းထားလိုက္တယ္ ။
တနဂၤေႏြ မပီသခဲ့ရင္
ကၽြန္ေတာ္ဟာ တနဂၤေႏြနဲ႔
အရူးတစ္ေယာက္လို ရန္ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ္ ရွိဳက္သြင္းခဲ့တဲ့ ေလမွာ
တနဂၤေႏြဓာတ္ေတြ ပါ၀င္သလို
ေန႔တိုင္းမ်ဳိသြင္းခဲ့တဲ့
ကၽြန္ေတာ့္ အစာအိမ္မွာလည္း
တနဂၤေႏြ အာဟာရေတြ ရွိေနပါတယ္ ။

ကၽြန္ေတာ္ ေရတြက္မိတဲ့လက္ဟာ
တနဂၤေႏြေရာက္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ။
ျဖစ္ခ်င္တာ ေတာင္းခြင့္ရွိမယ္ဆိုရင္

၀ိုင္၀ိုင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့

တနဂၤေႏြမ်ားစြာကို ကၽြန္ေတာ္ လို္ခ်င္တယ္ ။

၀ိုင္၀ိုင္လက္ေမာင္းက အမာရြတ္ေလးကို
တနဂၤေႏြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ခ်င္တယ္ ။
၀ိုင္၀ိုင္းရဲ႕ သီခ်င္းေတြ လိုက္လိုက္ဆိုတတ္တဲ့
(၀ိုင္၀ိုင္း အသံနဲ႔ လုံး၀မတူတဲ့)
၀ိုင္၀ိုင္ရဲ႕ သံေလးကို
တနဂၤေႏြတိုင္း ၾက
ားခ်င္ေနပါတယ္ ။
ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ စိတၱဇ သက္သက္ပါ။



ကၽြန္ေတာ့္ တနဂၤေႏြမွာ ဘယ္သူမွ
မျမင္ေတြ႔ႏိုင္တဲ့ နိမိတ္ပုံ တစ္ခုရွိတယ္။
အဲဒီနိမိတ္ပုံေလးက အသားမစားတဲ့

ေသြးအသားနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာပါ။

အဲဒီတည္ေဆာက္မႈေလးဟာ
တစ္ရံတစ္ခါ တနဂၤေႏြဆိုရင္
ကၽြန္ေတာ့္ ျပတင္းတံခါးနားမွာ
တစ္ေရးတစ္ေမာ အိပ္စက္တတ္ပါတယ္။

အိပ္စက္ေနတဲ့ လက္သည္းေလးေတြ
ေပၚမွာ
နီညိဳေရာင္ ဆိုးေဆးမ်ား
ျခယ္သထားတတ္ပါတယ္။

ျခယ္သမႈ အားလုံးရဲ႕ ေအာက္မွာ
အျဖဴေရာင္ဖိနပ္
တစ္ရံကို
၀တ္ဆင္ေလ့ရွိပါတယ္။

ဖိနပ္ေလး အျပင္ထြက္တိုင္း
အစိမ္းႏုေရာင္ ထီးေလးတစ္ေခ်ာင္းက
ရာသီဥတု
ဒဏ္ကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

တနဂၤေႏြဆိုတာ
၀ိုင္၀ိုင္နဲ႔ ထပ္တူက်တဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါ။
တနဂၤေႏြဆိုတာ
၀ိုင္၀ိုင့္ရဲ႕ အားလပ္ရက္ ကမ္းေျခပါ။

တနဂၤေႏြဆိုတာ
၀ိုင္၀ိုင္ရဲ႕ အလွအပ ျဖစ္သလို
ကၽြန္ေတာ္အိပ္မရတဲ့ ညေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
တနဂၤေႏြဆို
တာ
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပင့္ကူအန္ တိမ္တိုက္။
တနဂၤေႏြဆိုတာ
၀ိုင္၀ိုင္နဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရရင္ ရက္ရာဇာ ျဖစ္ၿပီး
ဆုံေတြ႔ခြင့္
လြဲေခ်ာ္သြားရင္တဲ့အခါ
ျပႆဒါး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။


(အဆုံးသတ္)


ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ဆီ
တနဂၤေႏြရဲ႕ ရန္ဓာတ္ေတြ
ဘယ္ေတာ့ စုၿပံဳေရာက္လာၿပီး ေပါက္ကြဲမလဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
အဂၤါသားသမီးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ တနဂၤေႏြကို
အရင္ကအတိုင္း ျပန္ၿပီး
ေၾကာက္
ရြံ႕ ေနရဦးမွာလား။

ကၽြန္ေတာ္ ၀ိုင္၀ိုင္နဲ႔
တနဂၤေႏြကို သိပ္ခ်စ္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ၀ိုင္၀ိုင္နဲ႔
တနဂၤေႏြကို
လြမ္းလြမ္း
ေမာေမာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနခဲ့ပါတယ္။

ဆူးရင့္၊တန္႔ဆည္၊


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails